divendres, 24 de juliol del 2009

Des-informació

Primer que res voldria dir que després de molt de temps de tindre al cap la idea d'escriure un blog, m'he animat a llançar-me a la piscina, entre altres raons a causa de l'insomni que, en part per culpa de la calor que fa esta nit, estic patint.
Espere estar a l'alçada de la "blogosfera catarrogina" que sens dubte té molt de nivell (al menys en comparació amb qui escriu estes línies).

El tema que m'agradaria tractar esta nit d'estiu és una constant que he viscut des de que vaig començar a viure a Catarroja: la des-informació.

Des del primer dia que començàrem a viure a esta població de l'Horta Sud (ja fa vora 8 anys), varem intentar integrar-se en la vida social i cultural (la qual cosa pense que hauria de ser normal per a tots els nou-vinguts). Per tal d'aconseguir-ho, varem integrar-se en diverses associacions culturals o moviments ciutadans per els quals sentiem afinitat. S'apuntàrem a la piscina. Eixiem a passejar pel terme per a conèixer les rodalies, hem participat a les festes populars del nostre barri, concurs de paelles al carrer, d'allipebres, hem intentat comprar sempre a les botigues dels barris en lloc d'anar a les grans superfícies, etc. etc.

Encara així i tot, jo sempre he tingut la sensació que no acabava d'integrar-me del tot en este gran poble, me sentia una miqueta estrany.

Encara me'n recorde d'un dia que anava caminant pel carrer i de trobar-me a una persona coneguda que em digué que anava a la Casa de la Cultura a vorer una obra de teatre. Jo li vaig preguntar: "I com t'has enterat d'això" i em digué: "ho han dit pel bàndol". Clar, era lògic que no m'haguera enterat, a l'hora que passa el cotxe del bàndol jo estic treballant.

Més endavant vaig intentar estar al dia connectant-me a Internet, ja que Catarroja és "Infoville", segur que tindria una pàgina web molt completa que informaria puntualment de totes les activitats que pogueren interessar als veïns: "Bufes de pato!", la pàgina web de l'Ajuntament aprofita per a ben poc. No informa de quasi res i a més a més està molt mal estructurada i mal presentada, és com un laberint en el que és molt difícil trobar cap informació útil o interessant. Està sobre tot enfocada a fer propaganda de l'equip de govern municipal.

Conte tot este rotllo perque estava intentant dormir, però no podia perque sentia de fons el soroll d'un concert llunyà, no sé si s'estaria celebrant en la Plaça Major o la de la Lllotgeta, però el que és cert és que n'hi havia un concert i que tal vegada m'haguera agradat anar. No sé ni qui tocava ni a quin sant fan un concert un dia entre setmana (també podria ser de les festes d'Albal que crec que són en honor de Santa Anna). He intentat trobar informació a la pàgina web de l'Ajuntament i per suposat no he trobat res.

Mentre estic escrivint estes línies ja ha parat de sonar la música, segurament haurà acabat el concert, o tal vegada tot era un somni, com el de viure en un poble on els ciutadans, la gent normal estiguera ben informada. Estic segur de que ni la meitat de la gent que viu a Catarroja sap com li diuen a l'alcalde, però això és un altre tema que mereix ser tractat en un altra ocasió.

2 comentaris:

Xavi Bellot ha dit...

Benvingut a la blogosfera catarrogina. Com més serem, més en riurem!

Ja t'he afegit als meus favorits, per a que no digues!

David ha dit...

Moltes gràcies Xavi!

Has sigut el primer en donar-me la benvinguda a este "mundillo" de la "globosfera catarrogina"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...