dijous, 13 de gener del 2011

Els acrònims de la Ford




Des que vaig començar a treballar d'enginyer en disseny industrial (fa ja més de quinze anys) he tingut l’oportunitat de desenrotllar la meua carrera professional a diferents sectors de la indústria, principalment al sector de l'automòbil. treballant per a diferents fabricants de cotxes. Cada marca té les seues virtuts i els seus defectes, però el que està clar és que cadascuna té la seua pròpia filosofia d'empresa.


Vaig començar treballant per a una empresa proveïdora que fabricava components per a varies marques situada a Llíria, durant uns dos anys i mig vaig treballar dissenyant peces per a fabricants alemanys: Volkswagen i Audi bàsicament, encara que també vaig col·laborar en el disseny i desenvolupament de projectes de SEAT i Chrysler.

Després vaig canviar a un altra empresa situada a Quart de Poblet, durant eixe període de temps vaig treballar primer per a la Land Rover, després la Volvo i finalment la Ford.

Més endavant, vaig estar treballant en diferents proveïdors, però sense canviar d'empresa, ja que era empleat d'una xicoteta empresa que prestava serveis d'enginyeria a diverses empreses importants del sector. Treballava sobre tot d'enginyer de desenvolupament de producte i després d'enginyer de NVH.

Des de fa uns anys treballe d'enginyer de la Ford, aquest últim canvi es podria dir que ha segut un dels més importants de la meua carrera professional. No sóc empleat directe de la Ford, continue treballant per mitjà d'una empresa d'enginyeria, però per a tots els efectes és com si fóra empleat de la Ford, però sense els principals avantatges dels empleats (esta és la principal raó per la qual subcontracten xicotetes empreses en compte de contractar enginyers directament, d'eixa manera els treballadors no tenen els mateixos drets que si foren empleats directes)

Ser enginyer d'una multinacional com la Ford requereix complir un conjunt de condicions, sense les quals no seria possible dur a terme una tasca tan complicada i de tanta responsabilitat. Entre elles està el coneixement d'un llenguatge especial basat en l'ús dels acrònims que formen part de la cultura empresarial d'esta companyia d'origen nord-americà.
L'ús d'acrònims dins de la Ford és tan exagerat que existeixen fins i tot guies que són com llibres explicant tots el seu significats.

Seguint amb la línia mampresa per aquest blog a anteriors entrades, a continuació vos proporcionem una llista d'acrònims que vos poden resultar d'utilitat si haguéreu de tractar amb algun treballador d'esta important empresa:

- ASAP: As soon as possible.

- WRT: With regards to.

- BTW: By the way.

- FSS: Full Service Supplier.

- DT: Door Trim.

- PVT: Product Validation Test.

- PVT: Product Vehicle Team.

- S&R: Squeak and Rattle.

- S&R: Safety and Regulations.

- SOP: Start of Production.

- J#1: Job number 1

- BOM: Bill of Materials

- STA: Supplier Technical Assistant.

- Kiss!: Keep it simple, stupid!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...