dilluns, 21 de desembre del 2009

Consell Nacional del Bloc




Dissabte passat vaig assistir com a oient al Consell Nacional del Bloc, aní companyant a tres dels consellers del Bloc que viuen a Catarroja.

Va ser una experiència molt interessant, em va agradar molt vorer com debatien els consellers defensant les seues idees, n'hi havia molt de nivell, va ser un debat molt enriquidor i constructiu.

Com que em considere un poc "friky", al igual que alguns amics també simpatitzants d'aquest partit polític, em vaig fixar en alguns detalls que segurament molt poca gent notaria, com per exemple la restauració del complex de la Petxina, que antigament era un escorxador municipal. Ací, a Catarroja també n'hi havia un edifici similar, però l'enderrocaren per a construir edificis de vivendes i carrers nous, una llàstima.

La restauració de l'antic edifici m'agrada molt, ja que deixa els antics murs fets de rajoles i mamposteria a la vista i per dins s'han construït uns nous edificis moderns, molt funcionals, em recorda a la restauració del teatre romà de Sagunt. Afortunadament esta restauració la va fer l'Ajuntament de València governat pel PP, perque si no haurien denunciat l'arquitecte i els jutges hagueren manat que es desfera l'obra, al igual que passà amb el teatre romà.

Un altre dels detalls que em van cridar l'atenció va ser com parlaven els conselleres nacionals quan tenien l'ús de la paraula, parlàven un valencià molt correcte amb un accent molt bonic i, encara que cadascú era d'una zona moltes vegades molt llunyana, quasi no se notaven les diferències, això em va fer pensar que, malgrat tot, la morta està encara viva. M'imaginava com serien les sesions de les Corts Valencianes quan tots els diputats parlaven valencià, fa més de 300 anys, abans dels  decrets de Nova Planta.

Un altre detall que vaig notar és que el nom de la nostra població no sona tan bé com el d'altres, ni menys encara el de la nostra comarca, sonava molt millor quan algú pujava al faristol per a parlar i deia: “soc el representant del col·lectiu del Bloc de Cinc Torres, de la comarca dels Ports” o “soc del col·lectiu de Dènia de la comarca de la Marina”, per exemple.


Siguem sincers sona molt millor ser d'una comarca com “La Marina”, “El Comtat” o “El Maestrat” que d'una comarca com “L'Horta” i damunt, per si això fora poc, de “L'Horta Sud” que em recorda un poc a aquella frase: “el sur también existe”, si al menys forem de l'Horta Nord...

(Tot açò ho dic en broma, no vull que ningú es senta ofès per les meues paraules, jo adore la comarca de L'Horta i Catarroja, per no parlar de la subcomarca de l'Horta Sud - Albufera, però la veritat són noms que no sonen tan bé, sonen com a aiguamoll, a mosquits que transmeten malalties pròpies de la marjal, mentre que ciutats com Morella, Xàtiva, Oriola, Vila-Real, Gandia, etc. sonen molt millor)

A banda d'això, el Consell Nacional va aprovar, amb una majoria de més de dos terceres parts dels vots, el pacte amb Iniciativa i Verds, la qual cosa pense que és una molt bona notícia per al valencianisme polític i per al País Valencià en general.

7 comentaris:

Busca qui t'ha pegat ha dit...

em faré amb un càrrec sí o sí.
i no es diu l'horta. es diu lawerta!

David ha dit...

És veritat, tens raó, m'he enganyat, cal dir Lawerta valensiana...

Anònim ha dit...

"salvem l'horta" que a soles ens queda el nom...

David ha dit...

Benvolgut anònim,

Torne a dir que no vull ferir la sensibilitat de ningú, que m'encisa l'horta i la comarca a la que dona nom, parlava irònicament, només volia fer una entrada amb un poc d'humor i bon rotllo que sempre va bé i especialment estos dies pre-nadalencs...

Xavi ha dit...

Lawerta... m'agrada! Fins i tot podríem canviar el lema i dir "Save Lawerta? Yes, we can!". Igual ens feien més cas...

Josep ha dit...

Sempre ens atrau allò exòtic, que no sentim ni veiem sovint i ens avorrim del nostre, supose.

David ha dit...

Hola Josep Lluís,

Moltes gràcies pel teu comentari.
Hi estic d'acord. Sempre ens agraden més els noms més desconeguts perquè ens resulten més exòtics mentre que els noms als que estem acostumats no ens agraden tant per molt bonics que siguen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...