dissabte, 6 de març del 2010

Cobrar amb cromos del coiot



Hi han coses que, malgrat l'edat que tinc i la quantitat d'anys que porte coneixent gent i parlant amb persones de tot tipus sobre els més variats temes, no puc entendre. Una d'estes coses és l'adhesió incondicional d'alguns a unes determinades idees o conceptes preconcebuts, encara que la realitat demostre que totes eixes idees a les quals s'aferren d'una manera quasi irracional no tenen trellat ni forrellat.

Me passa molt sovint quan parle sobre temes d'actualitat amb gent que són partidaris d'un determinat partit polític o d'una ideologia, la seua adhesió inquebrantable a les idees del seu partit favorit els impedix vorer la realitat, és com quan mires a la persona amada, no la veus amb els mateixos ulls que la resta de la gent, la teua mirada no pot ser mai imparcial.

Això li passa a un amic meu que és dissenyador gràfic, molt bo per cert, el qual, encara que és una persona relativament culta i intel·ligent, darrerament sembla que s'haja fet simpatitzant del PP.

L'altre dia em va telefonar per a dir-me que tenia unes entrades per anar al cine que li havien regalat, em digué:
He arribat a un acord amb la Filmoteca per un treball que solament em podien pagar  fent un “trueque”. Tinc unes 8 o 9 entrades per a regalar i 2 entrades de bades per a cada sessió que vulguem anar durant tot l'any. Així que si vos abelleix podem començar a utilitzar-les"

Jo me vaig quedar alucinat, com se sol dir, li havien pagat amb “cromos del coyote” i li vaig dir: “Com és això possible? Però la Filmoteca no pertany a l'IVAC (Institut Valencià del Cine) que és una institució oficial depenent de la Generalitat Valenciana? Com poden ser tan cutres de pagar-te d'eixa manera pel teu treball?”

Ell em contestà: Tens tota la raó, David.
diuen que no els han donat gens de pressupost per a enguany i encara els han llevat un cicle i un seminari que feien, però que ells almenys no deuen diners, perquè Teatres té un bon forat!! les coses s'estan posant molt molt xungues...espere que no seguisquen empitjorant per molt de temps...

Jo li vaig dir: "Com és possible que tinguen diners per a pagar comissions milionàries a la trama corrupta del “Bigotes” i per a organitzar esdeveniments com el cap de setmana de Ferrari al Circuit de Xest o per a canviar fanals a la ciutat de València que funcionen perfectament per altres que són unes imitacions coents de fanals del segle XIX? Tenen diners per a pagar tants gastos innecessaris i no tenen diners per a pagar a empreses valencianes que estan prestant servicis a la Generalitat? És que estos del PP no tenen vergonya”

Sorprenenment, quan li vaig esmentar al PP, la seua opinió sobre el tema va canviar radicalment, em va dir: “Bé, no polititzem... jo pense que els del PSOE també tenen per a donar-los per diversos llocs...el PP és un desastre, però jo estic desitjant que se'n vaja el PSOE del govern central. El problema és que a aquest país no hi ha alternatives...

De sobte semblava com si li haguera tocat un tema que per a ell fora sagrat, i de colp i de repent m'amolla això de que no n'hi ha alternatives, jo li vaig dir: "no sé que té que vorer el PSOE amb tot açò que estem parlant, a mi tampoc m'agrada el PSOE, però el partit que està governant ara la Generalitat és el PP. Ademés sí que n'hi ha alternatives, està el Bloc, per exemple o altres partits", però pareixia que el tema ja no l'interessava...

M'imagine que el meu amic, com afortunadament té feina i se guanya bé la vida, es pot permetre el luxe de treballar de bades per a la Generalitat i no li sap greu que el nostre “Molt Honorable” President es gaste un bon grapat d'euros dels nostres impostos passejant en Ferrari amb un parell de multi-milionaris. Una vergonya i una llàstima. 

Per desgràcia no tots els valencians i valencianes que s'ho estan passant malament per culpa de la crisi poden dir el mateix, que es conformen cobrant en “cromos del Coyote”.

Per a que després diguen que els valencians no som meninfots...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...