divendres, 1 d’octubre del 2010

Reflexions al voltant de la vaga general.



No podria dir-se que sóc expert en molts temes, m'agraden molt els cotxes i les motos, podria passar-me hores parlant de motors, però sempre a nivell d'aficionat, no tinc prou coneixements de mecànica com per a intentar fer cap reparació, però m'encanta parlar de motors, de les seues prestacions del par motor del comportament dels diferents vehicles, etc. 

També m'agrada molt la fotografia, però sempre a nivell d'aficionat, no seria capaç d'utilitzar correctament una càmera reflex amb controls manuals, per exemple, entre altres raons perquè no ne tinc ni he tingut mai una càmera d'estes. 

Un altre tema del que em considere un apassionat és la llengua, de les llengües en general i de la valenciana en particular, m'agraden els refranys, les endivinalles, m'agrada escriure i llegir, però crec que no seria capaç d'escriure una novela o un poema correctament, es pot dir que sóc un aficionat.

Així podria continuar esmentant altres temes que també m'apassionen com la cuina, el dibuix, la música, la política, l'arquitectura, la natura, etc.

Però si n'hi ha un tema sobre el que sí que sóc un expert és en treballar, això ho poden corroborar tots els que em coneixen una miqueta , m'agrada el meu treball i m'agrada treballar de valent, se podria dir que en això sí que soc un expert, quasi un adicte al treball.

Porte més de setze anys treballant de molt diferents oficis i professions, he treballat de cambrer mentre estudiava, de fuster, d'ajudant de cuina, de repartidor de pizzes. Els darrers14 anys he treballat bàsicament d'enginyer de disseny, d'enginyer de producte, de NVH, etc.

Per això m'han afectat tant la manera com s'han desenvolupat els fets d'esta vaga general, les seues causes i les possibles conseqüències, m'ha molestat molt com han tractat el tema molts mitjans de comunicació, sobre tot els de dretes, però també alguns mitjans suposadament d'esquerres. El tema del treball és un tema que em toca molt la moral, perquè considere que els treballadors i treballadores hem anat perdent drets els darrers anys i que els empresaris i l'estat ho tenen més fàcil per explotar als treballadors ara que fa uns anys.

Més del 80 % dels treballadors del País Valencià treballen per a xicotetes i mitjanes empreses. Estos treballadors ho tenen molt difícil per a fer vaga, tots els que hem treballat en xicotetes i mitjanes empreses sabem com de difícil és dir al teu "jefe" que no aniràs a treballar perque vols secundar la vaga, especialment, tenint en compte les circumstàncies del mercat laboral, eixe fet sumat a la campanya que han fet la majoria de mitjans de comunicació donant arguments en contra de la vaga i dels sindicats, ha fet que la vaga no haja tingut el seguiment que hauria d'haver tingut.

Dient tot açò no vull dir que considere que tots els treballadors són uns sants, ni molt menys, n'hi ha de tot, n'hi ha molta gent que té molta cara, alguns que són molt gossos i que se passen el dia intentant escaquejar-se, etc.

En qualsevol cas, el que volia dir amb aquesta entrada (que sempre m'enrotlle més que una persiana) és que no hi estic d'acord amb els que han estat intentant dinamitar la convocatòria de vaga general. Se poden dir moltes coses en contra dels sindicats: que han convocat la vaga tard, que els sindicats han segut durant molt de temps còmplices d'un govern que d'alguna manera els ha utilitzat, etc. etc. Però el que sí que està clar és que la retallada de drets dels treballadors que s'ha fet amb la reforma laboral del govern de Rodriguez Zapatero és inacceptable i que per tant n'hi havien motius més que de sobra per a fer vaga, totes les altres consideracions són accessòries.

Com sempre, Ricardo Peralta ha fet de les seues, però això no té res de nou, ja ho hem comentat en moltes ocasions a aquest blog...

Ja no m'enrotlle més, ací vos deixe un article molt interessant sobre el tema. M'haguera agradat llegir este article abans de la vaga, però no l'he vist fins ara, no l'he pogut vorer abans perque estava molt ocupat treballant.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...